dubi zakai 1

רכב/ הבריון חזר

פולקסוואגן אמארוק חזר להתחרות על מקומו בסקציית הטנדרים. הפעם שב מחודש כוחות ומשופר, עם מנוע 6Vחסון, מחיר נמוך מהמחיר של הדגם הקודם, במשך התקופה שלא היה כאן פיתח שרירים וההספק שלו עומד על 224 כ"ס

מסלול הנסיעה של המבחן המשפחתי: מצומת האלה (חיבור כביש 38 עם כביש 375,) נסיעה לכיוון מזרח, לעמק האלה עד הפניה ימינה לכיוון המושב אדרת, מטפסים עם הכביש היפה עד שער הישוב, חוצים את הישוב, יוצאים דרך השער הדרומי. נוסעים כ-100 מטר בצומת הטי פונים ימינה (מערבה) ונוסעים עם הכביש הצר והמשובש עד לצומת טי, בצומת פונים שמאלה (דרומה) לכביש יפה שמתפתל בין שדות חיטה וכרמים, הכביש עובר במערות עדולם ומסתיים בצומת בכביש 38 בכניסה לעליה למצפה משואה.

החטיבה המסחריות של פולקסוואגן חזרה להציג את ה'אמארוק' (זאב באסקימואית) לקהל הלקוחות, הפעם עם הרבה יותר כוח, עם פחות משקל, עם מנוע של 3.0 ליטר והרבה יותר כוח 224 כ"ס. הרכב יגיע בתצורה אחת בלבד, קבינה כפולה, מנוע ענק 3.0 ליטר (6V)  תיבת הילוכים אוטומטית, 8 הילוכים הנעה 4X4  קבועה והעיקר הוא קיבל מחיר תחרותי שמאפשר לו להתמודד עם כל האחרים.

האמת מי שמתחשק לו לבחון את המהירות של האמארוק מוזמן לעמוד ברמזור, שידליק האור הירוק פשוט להניח את הרגל על הדוושה ולראות כמה מכוניות נשארו רחוק רחוק מאחור.

יצאנו עם הבריון אל שדות החיטה והכרמים הצעירים בדרום הארץ, יצאנו ארבעה שני זוגות שכל אחד חובב נהיגה בדרך אחרת, כל אחד מהם נהג כברת דרך וגם נהגו זוג צעיר.

נהגת (50) – בדרך כלל נוהגת על ג'יפ

אני מתלהבת מהתאוצה, משהו מדהים כשמשתמשים בלחיצה ארוכה הרכב, הישיבה מאוד נוחה, גבוהה, ההילוכים עוברים בקלות לא מורגשת. אני נסעתי עם הרכב על הכביש, בולמי הזעזועים בולעים את הטלטולים, הנסיעה חלקה, זוג המראות מצוין ומאפשר ראיה טובה לאחור. יש לי רכב גדול ולכן איני מתרגשת מהאורך והרוחב של הטנדר.

סיכום: מאוד נהנתי לנהוג את הרכב.

dubi zakai 2

נהג (50) – בדרך כלל נוהג על ג'יפון עירוני

מאוד אהבתי  את התחושה שלמעשה אתה נכנס למכונית מודרנית שבה כל השכלולים, אף שבמציאות אתה נכנס לטנדר. אז התחושה בתא הנהג של מכונית פרטית מפנקת. הנהיגה מצוינת, יושבים גבוה, מעט טילטולים בגלל בולמי הזעזועים הטובים. עבורי די חדש רכב לנהוג ברכב כל כך גדול, לקח לי כמה דקות להתרגל, גם בזכות המראות שנותנות מושג מצוין למה שקורה מאחור וגם מערכת החיישנים שסביב הרכב. הכוח שלו והמהירות שהוא מפתח בזמן כל כך קצר הפתיעו אותי, למען רישיון הנהיגה שלי לא השתמשתי הרבה בהאצה. גם הנוסעים מאחור הרגישו בסדר גמור, הם יושבים גבוה וציינו שיש מרווח נאה לרגליים, הישיבה נוחה ויש מעט קפיצות. ירדנו לשטח לא משהו מיוחד מה שנקרא שטח פרווה, דרך כורכר וקצת ירידה לצורך צילומים לשדה חיטה. טוב, לרכב כזה בכלל לא צריכה להיות לו בעיה.

סיכום: נהנתי מהנהיגה, מהגודל והגובה. היכולת של המנוע לפתח מהירות הפתיעה לטובה. ממש פרייבט משוכלל ובגדול.

נהגת צעירה (28) – נוהגת על i10

טוב ברור לכם שלעבור לחייה כל כך גדולה אחרי ה-i10 שלי הננסית זו בעיה. אני אוהבת לנהוג ושמחה להתנסות בכל רכב. לכן לא מיד פרצתי בסערת נהיגה, ישבתי מאחורי ההגה בטנדר ולקחתי כמה זמן כדי ללמוד, לראות את המערכות, להתייחס לגודל, לרוחב, לאורך. ואחרי שלמדתי, (כמובן בצורה שטחית) רק אז הרשתי לעצמי להדליק את מנוע הטנדר ולנסוע. ואוווו, לשבת כל כך גבוה, הגה חמאה שהולך ומתקשה ככול שמגבירים את המהירות, מערכת המולטי מדיה עם ה'בלוטוס' אפשרות לנהל שיחות טלפון בדיבורית כמו בסלון הבית הביאה אותי להתקשר לכל מי שיכולתי רק בשביל הכיף. האמת תהיתי בשביל מה הארגז, הרכב פשוט מכונית פרטית, אבל האמת שהרכב לא נועד לי אלא לאנשים שעובדים וזקוקים גם למקום להובלה. שהתרגלתי לרכב נסעתי מהר, (יחסית כמובן) וראיתי שאת הסיבובים אני יכולה לעשות במהירות. החשש שלי היה מנסיעה בעיר וכמובן חניה, אבל הסתדרתי אמנם זו לא המוכנית הקטנה שלי אבל החיישני החניה הקדמיים והאחוריים עשו את העבודה.

סיכום: תודה, למדתי לא לפחד מטנדרים, אמנם לא הייתי קונה כזה אבל אם הייתי גרה במושב מרוחק, למשל בערבה בטוח שהיה לי אחד כזה.

dubi zakai 3dubi zakai 5

נהג צעיר (30) – נוהג על אודי A1

אני אוהב לנהוג, לקח לי בדיוק שנייה להתרגל לגודל ולרוחב, למרות שקצת חששתי מחניה, (בדקתי וזה היה קשה), חששתי בעיקר מוו הגרירה עד שהבנתי שמערכת החיישנים מזהירה אותי שלא אתקרב מדי לרכב בעת חניה. נסענו בכביש משובש שבו אני עם הרכב הקטן שלי מקפץ כמו משוגע והטנדר נסע כמו על מרגרינה, לא הרגשנו כלום. למרות שיש שמונה הילוכים לא הרגשתי את המעבר בין הילוך להילוך, המעבר חלק ומעניק רצף לנהיגה.

סיכום: חבל שקטעו לנו את הנסיעה עם קריאה מהבית לחזור לארוחה. נהנתי מאוד.

סיכום שלי (דובי זכאי)

כבר בדגם הקודם התלהבתי מהטנדר, אבל האופציות הרבות לבחירה כנראה בלבלו את הנהגים/ רוכשים, הפעם הביאו רכב חזק ברמת אבזור 'הייליין', אחת, שכוללת הרבה מאוד דברים. הורידו את המחיר לעומת הרכב הקודם, (המחיר כרגע קרוב למתחרים, 249,900 שקל, אבל מקבלים יותר), המנוע עוצמתי  ונוחות הנהיגה. לצערי היבואן הגביל בכניסה לשטח ואל יכולתי לבחון שטח אמיתי, אבל על פי התנהגות הרכב אני מניח שהוא מגלה נמרות גם בשטח נעילת דיפרנציאל מכנית EDL תעזור לו ברגעים קשים. הגה נוח לאחיזה, מצופה עור ועם שילטה על מערכות השמע. ישיבה גבוהה ונוחה.